31 Ocak 2009 Cumartesi

Hanım Diplomasisi

Hadi diyelim Peres küstahlık etti ve Erdoğan tepkisini bir şekilde ortaya koydu ve yine hadi diyelim Türkiye bugüne kadar dış politika arenasında çok pısırıktı. Bir ülke başbakanı böyle laflar ettikten sonra diplomatlarından nasıl diploması yapmasını bekler o da ayrı konu, ben diplomat olsam bu saatten sonra Sarkosy'i gördüğüm yerde, "Lan ülkem hakkında ne atıp tutuyon yumoş!" deyip bir kafa atar, Karamanlis'in erojen bölgesine doğru cücük hareketi çeker, Merker'i taciz eder(ıyyyk içim galktı gııı ne o öyle bıngıl bıngıl ama ne de olsa her şey vatan için), Kıbrıs Rum kesimi liderine "Akıllı ol oğlum bak yoksa aklını alırım! Füze manyaaaa yaparım lan seni" falan derdim, 4 seneye falan da ya dışişleri bakanı olurdum ya da AB den sorumlu devlet bakanı. Şaka bir yana esas rezalete ne demeli?

Allahaşkına soruyorum; dünya tarihinde bügüne kadar herhangi bir ülke başbakanı ayak üstü basın toplantısı yaparken, eşi bir yandan kafasını sallayıp diğer yandan da "x yalan söylüyor(peres yalan söylüyor) kocam haklı dediği" görülmüş müdür? Dış siyaseti falan bıraktım, siyasetin her hangi bir alanında? Emine Erdoğan kimdir? Hangi sıfatla bu lafları edebilmektedir? Orta doğu üzerine ne kadar bilgisi vardır ki bir ülkenin cumhurbaşkanına "yalancı" deme cesaretini kendinde bulabilmektedir?

Cahiller "vay nasıl paraladık İsraili!" diye sevinebilirler, ama 600 yıllık geçmişe sahip bu ulus dünyaya hiç bu kadar rezil olmamıştı.

Hiç yorum yok: