18 Kasım 2008 Salı

Pirates of Somalia


Daha iki hafta önce bir arkadaşı uzun yol kaptanı olan kuzenimle konuşuyordum. Arkadaşı, ne zaman Somali açıklarında gitse, yanlarına yanaşan küçük botlardan atılan kanca yoluyla gemiye korsanlar çıkıyormuş . Ellerinde bildiğin 17. yüzyıl korsanları gibi palalar falan varmış, gemiciler de bunlar için yola çıkmadan önce erzak hazırlıyormuş ve içinde gıda vs olan sandıkları verip yollarına devam ediyorlarmış (milyon dolarlık yükler için belki bir kaç yüz dolarlık cüzi bir sigorta bedeli) ben yine de sordum.
- Madem korsanların silahları yok neden gemi personeli bunlara ateş edip kaçırmıyor? "Çünkü" dedi, biraz açıkta başka tekneler bekliyormuş ve onlarda gemiyi batırabilecek ağır silahlar mevcutmuş.
Benim anlamadığım, gelen haberlere göre korsanlar baya baya işi büyütmüş ve bir limanı ellerine geçirmiş haldeyken, NATO kuvvetleri nasıl oluyor da, oraya bir askeri operasyon düzelemiyor?
Öte yandan açlığın, sefaletin ve ölümün kol gezdiği bir ülkenin insanlarının hayatta kalmak için yaptıklarına bakıyorum da... Adamlar ne yapsın? Sırf adrenalin için mi elinde palayla yük gemisine saldırıyorlar?

Hiç yorum yok: