3 Kasım 2009 Salı

Ben bu filmi daha önce izledim

Bugün ki gazetelerin bir numaralı haberiydi, Botaş'ın doğal gaza zam isteği. Ortalarda dolaşan rakam %70 civarı. Ben affınıza sığınarak "çüşşşş" dedikten sonra bunun bir aldatmaca olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim, şöyle ki; uzun zaman önce EPDK'nın hükümete elektiriğe %80 oranında zam yapmasını talep ettiğini bizzat ben yazmıştım. Ancak oradaki zam talebinin nedeni, ülkedeki enerji santrallerinin maksimum kapasiteyle çalıştırılmasına rağmen talebi karşılayamamasıydı. Ancak doğalgazda böyle bir durum söz konusu değil. Saolsun mavi akım başta olmak üzere yapılan anlaşmalarla, Rus'ların çektiği fiyatı paşa paşa ödemek durumundayız(Bu arada bir Nabucco vardı hani enerji üssü falan oluyorduk). Hal böyle olunca her yıl zam kaçınılmaz oluyor. Ama hükümet burada şark kurnazlığı sergiliyor. Yapılacak olan zam %30 civarı olacak olmasına rağmen halktan buna büyük tepki geleceğini biliyor. O yüzden BOTAŞ aracılığıyla milletin gözü korkutuluyor. BOTAŞ %70 zam istiyor, herkes "aman kışı nasıl geçireceğiz, donacağız valla" derken, aslan parçası Başbakanımız televizyonlara çıkıp, "adam olun ne %70 zammı lan, %30 yeter size" tarzı bir açıklama yaparak belli bir kesimde "helal olsun adama bak nasıl da dize getirdi BOTAŞ'ı" şeklinde puan toplayacak. Halbuki bu zavallı kesimler, anayasasında "T.C. sosyal bir hukuk devletidir" yazan bu ülkede ısınma ihtiyacına nasıl böylesine bir zam yapılabildiğini aklına getirmeyecek, ne de olsa Tayyip müslüman adam. Ben iddia ediyorum bu zam bu şekilde olacak, hatta daha ileri gidiyorum ve diyorum ki; zammın faturlara yansıdığı günlerde ergenekon soruşturması kapsamında yeni isimler gözaltına alınacak, yeni darbe planları ortaya atılacak, gündem bir şekilde mutlaka ama mutlaka değiştirilecek. (Bunu yazmazsam ölürüm yemekteyiz hikmetin meşhur sözü)Geçtiğimiz yıllara dönüp bakın, yine aynı oyun, yine aynı senaryo, yine aynı salata... NE ALAĞKHA!

Hiç yorum yok: