3 Haziran 2009 Çarşamba

FAK VAAAAAAAR!


Geçen yıl Çukurova grubunun eski yöneticilerinden biriyle yapılan ropörtajda, yönetim kurulu başkanı Karamehmet'in aşırı tutumlu bir insan olduğunu, öyle ki kahvaltıda getirilen poşet çayı dahi ziyan olmasın diye ikinci bardağa daldırdığını okumuştum.
Tutumluluğu nedeniyle arkadaş çevresinde sıkça dalga konusu olan biri olarak, söz konusu davranışı takdir etmiştim, netice de bir insan ne kadar zengin olursa olsun israftan kaçınması gerektiğine inanırım, yalnız çayını pek koyu içmeyen biri olarak bana bir bardakta tek poşet çoğu zaman yeterli gelmezken, sayın Karamehmet'in poşeti iki bardakta nasıl değerlendirdiğine pek anlam veremedim. Herhalde kendileri ıhlamur renginde paşa çayı sevenlerden.
Dediğim gibi tutumlu insanları severim, yalnız son zamanlarda Çukurova grubunun patronlarının bu özelliğini müşterilerini söğüşlemek olarak algıladığını düşünmeye başladım.
Senelerdir Turkcell ve Digiturk abonesiyim. Digiturk'e ayda 40 lira civarı bir para veriyoruz. Geçenlerde aklıma esti, şu Acun Ilıcalı'nın oynadığı aylık 9.90 kampanyalı reklama güvenerek aynı tarifeye geçmek için Digiturk'ü aradım. Ama bir de ne öğreneyim!... Bu kampanya eski aboneleri kapsamıyormuş. Yani bugün abone olan biri, benimle aynı pakete üye olduğunda benim sadece dört te birim kadar para ödeyebilecekken ben bu haktan yararlanamıyorum.
Esas tepemi attıran ise Turkcell oldu. Şu reklamlarda dönen 1200 dakikaya her yöne 35 lira kampanyasına geçmek istediğimi söyledim, cevap aynen şu oldu, "bu sınırlı bir kampanyadır efendim". "Ama" dedim, "hala reklamları dönüyor kampanyanın", "onlar yeni aboneler için isterseniz siz de yeniden abone olarak bu kampanyadan yararlanabilirsiniz". "Oldu canım" dedim ve telefonu kapattım. Yani olaya bakın, yıllardır kullandığım tüm iş çevremin bildiği numaramı değiştirip yeniden numara alacağım!
Hayır dünyanın her yerinde bir müşteri ne kadar eskiyse o kadar kıymetlidir o firma için, çünkü eski müşteriyle devam etmenin maliyeti, yenisini bulmaktan her zaman düşüktür, bu yüzden müşteri memnuiyeti olmazsa olmazdır ama Çukurova grubu sanki bunu çürütmek ister gibi bir davranış içerisinde.
Digiturk'e şu an için mecburuz, ama Turkcell'e bu davranışından ötürü güzel bir bilek hareketi çekip(elle olandan) operatörümü değiştiriyorum. Yaptığım araştırmalar şu anda bana en uygun tarifenin Avea'nın her yöne 300 ya da 500 dakika olduğunu gösteriyor(Vodafone'un her yöne bu tip tarifesini bulamadım bilgisi olanlar mesaj atarsa sevinirim). Müşterisine dalga geçer gibi kazık atan Turkcell'le aramızdaki fak'a son!

Hiç yorum yok: